Przed rozpoczęciem ćwiczeń koniecznie zrób rozgrzewkę!

 

Przykładowe ćwiczenia na stepperze:

  1. Ćwiczenia mięśni tylnej części ud (grupa mięśni kulszowo goleniowych): wykonuj "stepy" na stepperze, będąc lekko odchylonym do tyłu, na lekko ugiętych kolanach. Przód ud będzie pracował ciężej przy ruchach głębszych, a przy płytszych bardziej pracują łydki i pośladki.
     
  2. Ćwiczenia mięśni pośladkowych: podczas korzystania ze steppera, należy wysunąć stopy z pedałów steppera do połowy przy jednoczesnym utrzymywaniu prostej sylwetki
     
  3. Ćwiczenie mięśni łydek: wykonuj "step" wspinając się cały czas na palcach
     
 

AEROBY!

Stepper jest genialnym urządzeniem do ćwiczeń aerobowych i poprawy KOORDYNACJI RUCHOWEJ! Podczas chodzenia, wykonujemy stałe rytmiczne ruchy nogami. W tym czasie możemy wykonywać np: krążenia ramion, wysuwać ręce na boki w przód, raz jedną raz drugą w różnej konfiguracji (nie gubiąc rytmu pracy nóg!!) co nie jest takie proste!
 
Oczywiście możemy modyfikować tempo ćwiczeń, dodatkowe obciążenie, stojąc wysoko na nogach lub uginając mocno kolana. Ćwiczenia na stepperze, oprócz ogólnej poprawy kondycji i rozwoju mięśni, prowadzą do redukcji tkanki tłuszczowej. Wszystko to w korzystnej cenie i bez wychodzenia z domu.
 

Przykładowe ćwiczenia na ławce skośnej:

  1. Skłony boczne na ławce skośnej
     
  2. Skręty tułowia na ławce skośnej
     
  3. Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej